Dengar ja suara Peter Cullen(Voice over utk Optimus Prime) pada permulaan crita, aku dh mula tak boleh duduk diam. Dan 15 - 20 minit utama, penonton dah di sajikan dengan aksi perang yang melampau2, (mmg feveret pengarah Michael Bay letup2). Cuma perangnya di sertakan dengan robot. Setelah penantian selama berabad, bagi kami yang membesar pada tahun 80-an.. akhirnya, dia muncul gak. Filem yang amatlah diharapkan oleh peminat untuk ke layar perak sebagai filem sebenar. Transformers. Itu namanya. Familiar tak bagi yang bukan fans?

Aku masih ingat pertama kali aku kenal mesin bernyawa yang boleh transformasi ni. Teruja tak payah cakap la. Treler tukar jadi robot. Time tu kira Transformers dengan Go-Bot ja yang buat robot transformasi kenderaan. Tapi Transformers lebih menyerlah.

Filem ni, emm.. apa yang nk di komen, penuh aksi, komedi, soundtrack best, macam2 la. Tapi aku still rasa lack kat something. Feel transformer tu cam kurang. But Still worth watching. CGI diorang memang betul2 mengagumkan. Tengok waktu diorang transformasi dlm keadaan cepat. Kagum. Salah satu scene yang buat aku kagum, waktu pertama kali logo Autobots muncul kat stering kereta BumbleBee, satu pawagam teruja. Especially Fans yang betul2 nk tengok Transformers ke layar perak. Dengan Peter Cullen, suara asal Optimus Prime sanggup gunakan suara dia lagi untuk filem ni.

Senang cakap, untuk fans transformers, korang suka ke tidak perubahan robot or apa2 dalam filem ni, tengok je. Kalau rasa diri tu diehard fans. Arghh.. korang semua pegi tengok ja la. Jangan komplen.

Autobots !!!.. Transform and roll out !!!

+ Listen back to old song - 'The touch' by Stan Bush and 'Transformers Theme' by The Lion (Transformers Animation Movie Soundtrack)