The Boy Who Lived



Sbnarnya dh tulis lama. Tapi sebab malas nak post, ngan mood aku tunggang langgang, mm.. cincai la ek.


Scar head. Pertama kali aku kenal budak ni, waktu tu aku, emm ntah la tak ingat. But aku stat tringin nak baca and ambil tahu tentang dia bila aku baca review2 yang katakan cerita dia memang best bangat. Dan bermula la haritu aku kenali dia dan dunia magiknya, Harry David Potter.

Order Of The Pheonix. Memandangkan adik aku amatlah gilakan skali HP, maka aku trpaksa beli 2 tiket seminggu awal n pada tayang pertama. Dan sememangnya semakin lama, crita dia semakin gelap. Dari cerita warna warni yang menggembirakan, sampailah ke tahap penuh emosi and kegelapan. Aku gak baca bnyk review peminat yang katakan cerita kali ni amat tahi skali antara semua trilogy nya yang telah dibikin sebelum ni. But bagi aku, ok ja. Semua plot penting berjaya dimuatkan, even banyak scene2 dalam buku yang aku harap ada tapi takdak. But so far. Crita dia ok. Banyak tertumpu pada Harry dengan emosi dia yang semakin dewasa n cuba sesuaikan dengan keadaan yang kini dah semakin hampir dengan peperangan sebenar dalam dunia magik n sekaligus berkait dengan keamanan dunia nyata. Tak banyak sangat cerita2 pasal persahabatan Harry n 2 member kamcin dia. Maybe pengarah nk focus kepada apa yang lebih penting kot. Semakin banyak kematian. Menyaksikan kematian org kesayangan Harry lagi kematian orang penting pada siri seterusnya. Dan part terakhir tika perlawanan Death Eater ngan Phoenix Army, mmg perlawanan sihir terbaik aku pernah tengok. ( Kalau nak banding dengan Covenant ngan Charmed la) Dan pada org2 yang komen crita ni tak best, fikir la balik. bukan senang pengarah nk muatkan novel 300 helai (aku agak2 ja, malas nk p check balik) ke dalam 2 jam filem. Apa-apa pun, sebagai die hard fanz Harry Potter, aku ok ja dengan semua yang ada. Hahaha. Apa-apa pun, kepada peminat setia, kita nantikanlah novel terakhir 'And The Deathly Hollow' yg bakal release pada hujung Julai ni. Dan Satu ayat dari petikan article yang aku baca, perkataan yang semua orang menanti jawapan sebenarnya..

"Aku dah bunuh dia" Kata J.K Rowling sambil menangis pada si suami selepas tamat penulisan buku terakhir Harry Potter And The Deathly Hollow.

Best
- Fight Last yang memang layan
- Semua pelakon adalah orang yang sama. Pengarah memang teliti.
- Setiap pelakon semakin menampakkan ke professional an dalam bidang lakonan

Tak Best
- Banyak scene best yang tadak
- Banyak part yang diubahsuai
- Kejap sangat, huhu.. tak puas tengok



0 comments: